ZAKŁADKA LIVEObejrzyj gale na żywo korzystając z naszej zakładki live!

#1 Recenzja WWE2K15 – Gameplay

WWE2K15. Kolejna edycja popularnej gry sportowej. Każdego roku fani tej serii chcą jak najbardziej realistycznej rozgrywki. Tak jak wersja na Oldgeny niczym się nie różni od poprzedniczki tak wersja na current-geny (X1/PS4) to zupełnie nowe doznanie dla fanów tego widowiskowego sportu i na niej się skupię.

Niestety nie mam dobrych wieści. Cytując klasyka „Good God almighty” jaka ta gra jest nudna. Wszyscy spodziewali się, że w tym roku będzie obiecana „rewolucja” która miała de facto nadejść w WWE’13. Obiecano nam:

  • Innowacyjny Gameplay
  • Tryb kariery w którym spędzimy nawet 15 lat
  • Nowy silnik
  • Wszystkie wejścia zrobione na nowo
  • Tryb 2K Showcase który dokładnie odwzoruje ważne dla WWE rywalizacje
  • Bardzo dobry kreator własnych wrestlerów

 

Oczywiście to wszystko dostaliśmy pytanie tylko brzmi jak to wyszło w praktyce.

Gameplay jest rzeczywiście nowy, ale nie jest dobry. Wprowadzono 3 poziomy wytrzymałości (stamina) i zdrowia (health) zawodnika, oraz zmieniono pasek postępu finishera na procenty postępu finishera. 100% Signature 150% Finisher co jest plusem. W końcu przywrócili ze Smack Down vs Raw (2005) zwarcie na początku gry to tak jak przy pierwszych 6 pojedynkach sprawia radość tak później robi się irytujące. Zwarcie jest dostępne tylko podczas pojedynku 1vs1, a zawodnicy nie przestaną w nie wchodzić do póki jednemu z nich nie spadnie jeden pasek staminy. Jest to strasznie uciążliwe ponieważ kiedy stamina albo zdrowie spadnie na niższy poziom nie można z powrotem wejść na wyższy. Warto też dodać, że gdy mamy ostatni poziom wytrzymałości nasz zawodnik bardzo długo wchodzi na narożnik i wykonanie z niego finishera jest niemożliwe ponieważ przeciwnik zaczyna się podnosić. Chyba, że jesteś Robem Van Damem i dostajesz specjalną animacje wejścia na corner. Tak jak w WWE2K14 mogliśmy ustalić długość walki tak w tej edycji zostało nam to zabrane i każda walka trwa tyle samo. Bardzo mi się to nie podoba ponieważ nie ważne czy walczę Tysonem Kiddem przeciwko Undertakerowi czy Johnem Ceną. Czasowo ta walka będzie wyglądać bardzo podobnie. Ewentualnie wynik będzie inny jeżeli gramy na wysokim poziomie trudności. Jak już o poziomie trudności mowa to nareszcie poziom legendarny nie różni się od hard’a częstotliwością kontr przeprowadzanych przez komputer. A.I na legendarnym poziomie myśli szybciej i lepiej ocenia sytuacje w walce. Szkoda tylko, że walka trwa naprawdę krótko i tak jak w poprzedniczce udawało mi się zrobić emocjonalną walkę tak w WWE2K15 walki przypominają mi bardziej starcia Johna Ceny z Brockiem Lesnarem.

Znowu nie da się wejść na stolik komentatorski a zniszczyć go można tylko poprzez finisher oraz nie można wziąć dzwonka, nawet podczas walki bez zasad. A tak edytowanie pojedynków również usunięto. Można wybrać tylko domyślne.

Graficznie gra wygląda bardzo ładnie, nie licząc twarzy niektórych zawodników. Naprawdę jak patrzę na np. Bo Dallasa, Lane, Summer Rae czy Chrisa Jericho to chce mi się płakać. Ja nie wiem co poszło nie tak podczas skanowania ich twarzy ale naprawdę bez przesady. Już CAW’y wyglądają lepiej.

To, że wejścia wszystkie są inne to również bullshit. Na YouTubie to udowodniono.

Link do jednego z nich: https://www.youtube.com/watch?v=Yp-8HOVC8GM

Trochę o oświetleniu. Subiektywnie mówiąc jest fatalne. Tak jak niektórym się podoba tak dla mnie gra jest zdecydowanie za jasna przez co wejścia Ortona czy Undertakera tracą na jakości.

Podsumowując. Gra teoretycznie wydaje się ciekawa w praktyce bardzo nudna. Walki wyglądają niemal identycznie, zmniejszyli ilość dostępnych ruchów do wykonania o 8, co jakiś czas zdarzają się śmieszne glitche, niemożliwe jest wykonanie finishera na ostatnim poziomie staminy, zawodnicy za krótko leżą na ziemi po sprzedanej akcji, usunięcie edytowania walk to jakaś pomyłka, usunięcie wielu rodzajów walk to również pomyłka, gra jest za jasna, niektóre przeskanowane twarze są fatalne.

Ocena końcowa to 4/10

Taka ogólnikowa recenzja jest. Jeżeli jesteście zainteresowani abym omówił jakieś poszczególne aspekty typu tryb kariery, tryb showcase czy coś jeszcze innego piszcie w komentarzach. Jakiś „lajk” na zachętę też byłby w porządku 🙂

Użyte znaki towarowe, loga oraz nazwy firm są własnością ich prawnych właścicieli, zostały wykorzystane tylko w celach informacyjnych i nie mogą być kopiowane bez zgody ich właścicieli.
Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/misae/public_html/wrestlespot.pl/wp-includes/functions.php on line 3743